Tw5 horloge

Over TW Steel

Een horloge van TW Steel is vaak al van grote afstand herkenbaar. Met het flinke formaat, de stoere uitstraling en de geheel eigen vormgeving onderscheidt TW Steel zich duidelijk van de rest.

Het eigen gezicht van TW Steel wordt in eerste instantie bepaald door de forse afmetingen van de horloges. Met kastdiameters die beginnen bij 37 millimeter en oplopen tot 50 millimeter, behoort TW Steel duidelijk tot de grote jongens onder de horlogemerken.

Met de grote afmeting haakt TW Steel bovendien in bij de heersende modetrends. Voor TW Steel is het grote formaat echter meer dan een hype. Het vormt een belangrijk onderdeel van de eigen identiteit.

Een andere kenmerkende eigenschap van de horloges van TW Steel is het gebruik van staal. De naam TW Steel staat immers voor ‘The Watch in Steel’ en hiermee geeft het merk duidelijk aan waar het voor staat. De kasten zijn gemaakt van hoogwaardig staal, prachtig afgewerkt en sommige uitvoeringen zijn bovendien voorzien van volledige PVD gold or rosé plating.

En dan is er nog de onderscheidende vormgeving van de horloges die stuk voor stuk opvallen door hun stoere uitstraling. Een terugkerend element in de collectie is de kroonkap in ‘Canteen style’ die ook op de TW5 Horloge zit. De kroonkap is hierbij met een haak bevestigd aan de kast waardoor de kroon wordt beschermd en de waterdichtheid vergroot. Deze Amerikaanse vinding, die stamt uit de Tweede Wereldoorlog, is in horloges van nu overbodig, maar als designelement geeft het de horloges van TW Steel een geheel eigen uitstraling.

De TW Steel collectie wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe modellen. Hierbij kiest het merk er niet voor om nieuwe varianten op bestaande modellen te bedenken, maar gaat het liever de breedte in met geheel nieuwe, zich onderscheidende horloges. Sinds het allereerste horloge van TW Steel verscheen, heeft het merk een grote schare liefhebbers achter zich weten te krijgen. Het merk is inmiddels uitgegroeid tot de nummer 1 in grote horloges (vanaf 45 millimeter) en wordt verkocht in 25 landen.